Jak optymalizowaliśmy kampanię Google Ads dla firmy z konkurencyjnej branży finansowej i odnieśliśmy sukces?

Nasze kampanie

Jak optymalizowaliśmy kampanię Google Ads dla firmy z konkurencyjnej branży finansowej i odnieśliśmy sukces?

Przedstawiamy naszą kampanię dla NFG, której celem było pozyskanie jak największej liczby leadów, obniżenie kosztu leada w stosunku do poprzedniego roku oraz dotarcie z komunikatem do użytkowników poszukujących usług faktoringowych. Z uwagi na fakt, że firma, z którą pracowaliśmy, działała w konkurencyjnej branży finansowej, stanęliśmy przed wyzwaniem zoptymalizowania naszych działań, tak, aby przyniosły jak najlepsze efekty. 

Choć nasza współpraca zaczęła się w 2019 r. w przedstawionym case study skupiamy się na działaniach, które podjęliśmy w 2022 r. 

Kanały promocji

  • SEM
  • search

Efekty działań

  • Wzrost liczby konwersji
  • Wzrost liczby użytkowników
  • Obniżenie kosztu konwersji
  • Wzrost udziału w wyświetleniach z sieci wyszukiwania
  • Zwiększenie wskaźnika CTR
  • Zmniejszenie kosztu CPC

Kim jest nasz klient?

NFG to nowoczesna, działająca w branży finansowej firma oferująca szybkie, wygodne i bezpieczne finansowanie dla mikro i małych firm. Jako pierwsi wprowadzili na polski rynek 100% on-linowe rozwiązanie finansowania faktur (faktoring online) dla mikroprzedsiębiorstw. Proces finansowania odbywa się szybko, bez formalności i 100% przez internet.

Wyzwania projektowe

  • Obszerny rynek i intensywne działania konkurencji.

  • W płatnych wynikach wyszukiwania obserwujemy spore nasycenie reklamodawców, wyświetlających się na frazy związane z usługami faktoringowymi.

Przykłady realizacji

Nasza strategia – przykłady:

  • Research fraz i rozbudowa struktury konta.
  • Ponieważ od połowy 2022 Google usunął możliwość tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych, przeprowadziliśmy proces przechodzenia na elastyczne reklamy, stopniowo dodając do każdej grupy reklamę elastyczną oraz wstrzymując reklamy rozszerzone.
  • Wykorzystanie narzędzia analiza aukcji, które umożliwiało nam monitorowanie efektywności w porównaniu do konkurentów. 
  • Wykorzystanie mechanizmów machine learningu we wszystkich kampaniach i aukcjach, aby maksymalizować liczbę konwersji. Wiedzieliśmy, że nie możemy przeprowadzić rewolucji, ponieważ może to skutkować dużym spadkiem liczby konwersji, dlatego wszystkie zmiany wprowadzaliśmy stopniowo, dokładnie je analizowaliśmy i testowaliśmy.
  • Skorzystanie z eksperymentów niestandardowych - dla wybranych kampanii tworzyliśmy eksperyment, który pozwalał nam zbierać dane na temat kosztu konwersji w poszczególnym miesiącu dla różnych strategii ustalania stawek. Na podstawie eksperymentów zebraliśmy dane na temat tego, która strategia stawek jest najbardziej korzystna w przypadku testowanej kampanii
  • Dodanie fraz w dopasowaniu ogólnym. W przypadku konta NFG, które miało już długą historię, sporo konwersji i szeroką listę fraz wykluczonych, dodanie fraz w dopasowaniu przybliżonym wpłynęło na zwiększenie efektywności kampanii.

Poznaj efekty naszych działań

  • 93,94%
    o taką wartość wzrosła liczba użytkowników (w porównaniu do roku 2021)
  • 79,25%
    wzrost liczby konwersji (w porównaniu do roku 2021)
  • 29,22%
    o tyle zmniejszyliśmy koszt CPC (w porównaniu do roku 2021)

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice sp. z o.o.sp.k zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas
W górę