Jak wypromowaliśmy Wielki Konkurs marki Wielkopolski?

Nasze kampanie

Jak wypromowaliśmy Wielki Konkurs marki Wielkopolski?

Czy można zmotywować konsumentów do kulinarnej kreatywności i jednocześnie wzmocnić sprzedaż? Marka Wielkopolski, słynąca z olejów i majonezów, postanowiła podjąć to wyzwanie i zorganizowała Wielki Konkurs, który trwał od 2 grudnia 2024 do 16 lutego 2025.


Celem kampanii było wygenerowanie jak największej liczby zgłoszeń konkursowych. Strategia opierała się na dwóch filarach. Po pierwsze, maksymalizowaliśmy zasięg kampanii i aktywizowaliśmy potencjalnych klientów. Po drugie, skupiliśmy się na lead generation i skutecznym zachęcaniu użytkowników do finalizacji zgłoszenia. 


Efekty mówią same za siebie: 

  • ponad 6,5 mln wyświetleń materiałów reklamowych,
  • 31,7 tys. kliknięć w reklamy,
  • 30 tys. interakcji pod sponsorowanymi postami
  • oraz ponad 9 tys. jakościowych sesji na stronie konkursowej (Google Analytics 4).

Największym wyzwaniem w kampanii było to, że decyzja o udziale nie mogła zostać podjęta od razu po zobaczeniu reklamy. Mechanika konkursu wymagała od uczestników zaangażowania na kilku etapach: należało kupić produkt marki Wielkopolski, zarejestrować paragon na stronie oraz odpowiedzieć na pytanie. Dlatego użytkownicy, którzy dowiedzieli się o konkursie, musieli w pierwszej kolejności pójść do sklepu, a dopiero potem wrócić na stronę i uzupełnić formularz zgłoszeniowy.


Ważną rolę w przezwyciężeniu tej bariery odegrały precyzyjnie zaplanowane działania remarketingowe, które skutecznie przypominały o konkursie i motywowały do finalizacji zgłoszenia.

Obszar działania

Kanały promocji

  • Meta Ads
  • Google Ads
  • programmatic
  • gazetki promocyjne
  • witryny horyzontalne (WP, Onet, Interia)

Efekty działań

  • Pozyskanie zgłoszeń do konkursu
  • Zwiększenie ruchu na stronie docelowej
  • Wzrost rozpoznawalności marki w grupie odbiorców
  • Wzrost interakcji ze strony społeczności

Kim jest nasz klient?

Olej Wielkopolski tłoczony jest tylko raz i tylko z polskiego rzepaku. Dzięki temu stanowi bogate źródło kwasów Omega-3 oraz witamin E i K. 


Asortyment marki Wielkopolski obejmuje również Majonez Wielkopolski przygotowywany z jaj pochodzących od kur z wolnego wybiegu.

Wyzwania projektowe

  • Zasięg – dotarcie do jak najszerszej grupy docelowej, by skutecznie poinformować o konkursie.

  • Interakcje – wygenerowanie zaangażowania odbiorców, by stworzyć pozytywny szum wokół akcji.

  • Sprzedaż – zachęcenie odbiorców do zakupu produktu.

  • Remarketing – skuteczne przypominanie o konkursie osobom, które już zetknęły się z reklamą, ale jeszcze nie dokonały zgłoszenia.

  • Lead generation – skłonienie użytkowników do wypełnienia formularza konkursowego, co było równoznaczne z finalizacją procesu. 

Przykłady realizacji

Nasza strategia

Od początku chcieliśmy zadbać zarówno o szeroki zasięg, jak i o efektywną konwersję. 

 

  • W grudniu i na początku stycznia postawiliśmy przede wszystkim na budowanie świadomości konkursu w grupie docelowej. W efekcie wyświetlenia wszystkich działań reklamowych przekroczyły 6,5 miliona.
  • Ważną częścią kampanii było również sponsorowanie postów w Meta – ich celem było zaangażowanie odbiorców. Łącznie wygenerowały 1,8 mln wyświetleń i dotarły do ponad 756 tys. unikalnych użytkowników, co przełożyło się na 32 742 interakcje (w tym 320 komentarzy).
  • Na dalszym etapie kampanii skoncentrowaliśmy się na lead generation, głównie za pomocą reklam w Google Ads i Meta Ads, w tym remarketingowych. W Google Analytics 4 zarejestrowaliśmy ponad 9 tysięcy sesji, przy czym realna liczba mogła być znacznie większa (część z nich nie jest widoczna ze względu na ograniczenia związane z consent mode). 

 

Takie rozłożenie aktywności na dwie fazy – „narobienie hałasu” i „zbieranie owoców” – pozwoliło użytkownikom na zapoznanie się z mechaniką konkursu, dokonanie zakupu produktu, a dopiero później zgłoszenie się z paragonem na stronie.


Za realizację konkursu i projekt kreacji (po prawej) odpowiedzialna była agencja Social Time.

Poznaj efekty naszych działań

  • + 6 500 000
    wyświetleń materiałów reklamowych
  • + 31 700
    kliknięć w reklamy
  • + 9 000
    sesji na stronie docelowej widocznych w GA4

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice Group sp. z o.o. zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas
W górę