Kampania wizerunkowa dla Dan Cake Polonia, którą przeprowadziliśmy na przełomie stycznia i lutego 2024, była jak świeżo wypieczony bochenek – ciepła, apetyczna i przyciągająca uwagę. Celem było budowanie zasięgu, zwiększenie rozpoznawalności marki oraz ocieplenie jej wizerunku poprzez działania online.
Głównym bohaterem kampanii „Schlebianie na Śniadanie” był chleb tostowy marki Dan Cake (pszenny, pełnoziarnisty i maślany). Aby wziąć udział w konkursie, należało kupić produkt, zarejestrować paragon, skorzystać z interaktywnego Centrum Schlebiania i wymyślić kreatywne pochlebstwo dla bliskiej osoby przy pomocy asystenta AI. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody – wyposażenie kuchenne i gotówka.
Grupą docelową kampanii były m.in. kobiety, rodzice, studenci oraz single, a także osoby zainteresowane gotowaniem, parentingiem i zakupami. Celem było zainspirowanie odbiorców do wzięcia udziału w konkursie, dlatego w media planie uwzględniliśmy kanały, które najlepiej sprawdzają się w tego typu kampaniach.
Działania objęły między innymi reklamy display, social media (Facebook, Instagram), remarketing, reklamę programatyczną (Programmatic Advertising), gazetki promocyjne oraz spoty wideo (VOD, YouTube, TikTok).
Kampania wizerunkowa „Schlebianie na Śniadanie” cieszyła się zainteresowaniem. Reklamy display uzyskały bardzo dobre wyniki, o czym świadczy wysoki uśredniony CTR, który wyniósł 0,67%. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu współczynnik obejrzeń wideo osiągnął 92,41%.
W badaniach Brand Lift rozpoznawalność wzrosła z 50,6% do 59,2% (6,6 p.p.), spełniając tym samym cel biznesowy zwiększenia świadomości marki.
Kampania zdobyła również uznanie branży, czego dowodem jest nominacja do prestiżowego konkursu Emmy Awards.