34 miliony wyświetlonych reklam w kampanii konkursu dla Dan Cake Polonia

Nasze kampanie

34 miliony wyświetlonych reklam w kampanii konkursu dla Dan Cake Polonia

Kampania wizerunkowa dla Dan Cake Polonia, którą przeprowadziliśmy na przełomie stycznia i lutego 2024, była jak świeżo wypieczony bochenek – ciepła, apetyczna i przyciągająca uwagę. Celem było budowanie zasięgu, zwiększenie rozpoznawalności marki oraz ocieplenie jej wizerunku poprzez działania online. 

Głównym bohaterem kampanii „Schlebianie na Śniadanie” był chleb tostowy marki Dan Cake (pszenny, pełnoziarnisty i maślany). Aby wziąć udział w konkursie, należało kupić produkt, zarejestrować paragon, skorzystać z interaktywnego Centrum Schlebiania i wymyślić kreatywne pochlebstwo dla bliskiej osoby przy pomocy asystenta AI. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody – wyposażenie kuchenne i gotówka. 

Grupą docelową kampanii były m.in. kobiety, rodzice, studenci oraz single, a także osoby zainteresowane gotowaniem, parentingiem i zakupami. Celem było zainspirowanie odbiorców do wzięcia udziału w konkursie, dlatego w media planie uwzględniliśmy kanały, które najlepiej sprawdzają się w tego typu kampaniach. 

Działania objęły między innymi reklamy display, social media (Facebook, Instagram), remarketing, reklamę programatyczną (Programmatic Advertising), gazetki promocyjne oraz spoty wideo (VOD, YouTube, TikTok). 

Kampania wizerunkowa „Schlebianie na Śniadanie” cieszyła się zainteresowaniem. Reklamy display uzyskały bardzo dobre wyniki, o czym świadczy wysoki uśredniony CTR, który wyniósł 0,67%. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu współczynnik obejrzeń wideo osiągnął 92,41%.

W badaniach Brand Lift rozpoznawalność wzrosła z 50,6% do 59,2% (6,6 p.p.), spełniając tym samym cel biznesowy zwiększenia świadomości marki. 

Kampania zdobyła również uznanie branży, czego dowodem jest nominacja do prestiżowego konkursu Emmy Awards

Obszar działania

Kanały promocji

  • programmatic
  • gazetki promocyjne
  • display
  • działania remarketingowe
  • YouTube
  • VOD
  • Witryny grupy WP
  • Social media (Facebook, Instagram, TikTok)

Efekty działań

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki
  • Pozyskanie zgłoszeń do konkursu
  • Zwiększenie ruchu na stronie docelowej

Kim jest nasz klient?

Pieczywo, chleby tostowe, ciasta, bułeczki mleczne… to tylko niektóre z przysmaków, które znajdziesz w bogatym asortymencie Dan Cake, firmy z branży piekarniczo-cukierniczej.

Ten producent wyróżnia się jako lider na polskim rynku pakowanych wyrobów i jest marką o najwyższym wskaźniku znajomości wspomaganej i spontanicznej.

Marka Dan Cake została założona w małym duńskim miasteczku niemal sto lat temu (1931 rok). Dziś to międzynarodowa grupa, która działa również na terenie Polski, Niemiec i Bangladeszu, sprzedając swoje produkty do czołowych sieci handlowych. Marka może poszczycić się imponującym portfolio, obejmującym około 70 różnych produktów. 

W swoich przepisach Dan Cake stawia na sprawdzone surowce i domowe receptury przeniesione na grunt produkcji przemysłowej. Dzięki temu konsumenci mogą cieszyć się wyrobami o doskonałym smaku i najwyższej jakości.

Wyzwania projektowe

  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki.

  • Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

  • Poprawienie wyników względem kampanii sprzed dwóch lat.

  • Zachęcenie uczestników do wzięcia udziału w konkursie. 

Przykłady realizacji

Współpraca z Dan Cake nie była nowością – wcześniej z sukcesem przeprowadziliśmy kampanię „Kroi się coś większego” dla chlebów tostowych American Sandwich XXL. 

W nowej kampanii „Schlebianie na Śniadanie” wykorzystaliśmy najlepsze praktyki z poprzedniego projektu, aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty. Strategię wzbogaciliśmy również o nowe pomysły, które przyczyniły się do sukcesu projektu. 

Co uwzględniliśmy w media planie?

  • W kampanii wykorzystaliśmy pakiety display, programmatic oraz zasięgowe działania paid social na Facebooku i Instagramie.
  • Spoty wideo (6-, 15-, 30-sekundowe) emitowane w TVP VOD, Playerze, witrynach grupy WP oraz na YouTubie i TikToku.
  • Niestandardowe działania przykuwające uwagę użytkownika i wzmacniające zaangażowanie, takie jak rich media, nakładki dynamiczne oraz quizy w artykułach.
  • Gazetki promocyjne, które są doskonałym kanałem komunikacji z konsumentami konkretnych sieci sklepów.
  • Geotargeting w mobile dla użytkowników znajdujących się w pobliżu sklepów, gdzie prowadzona jest dystrybucja produktów marki Dan Cake.
  • Kampania uwzględniała także remarketing (skierowany do osób, które odwiedziły landing page konkursu). 

 

Agencja Ancymony była odpowiedzialna za opracowanie koncepcji kreatywnej, projektowanie kreacji reklamowych (w tym przedstawionych powyżej) oraz stworzenie strony internetowej akcji. Dodatkowo zajmowała się prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych, działaniami PR i kontaktem z mediami. Produkcję spotu reklamowego powierzono firmie Key Story.

Poznaj efekty naszych działań

  • 34 MLN
    Wyświetlenia reklam
  • 9,5 MLN
    Obejrzenia video
  • 186 061
    Kliknięcia w reklamy

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice Group sp. z o.o. zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas
W górę