Jak zwiększyliśmy rozpoznawalność usługi Fakturatka.pl?

Nasze kampanie

Jak zwiększyliśmy rozpoznawalność usługi Fakturatka.pl?

Głównym celem kampanii dla usługi Fakturatka.pl, przeprowadzonej w kwietniu 2024, było dotarcie do grupy docelowej, maksymalizując efektywny zasięg kampanii, co z kolei miało przełożyć się na zwiększenie rozpoznawalności i zbudowanie świadomości odbiorców o oferowanej przez Klienta usłudze.  

Grupa docelowa (JDG, MŚP), która może być zainteresowana promowanymi usługami, wymaga dedykowanego podejścia. Musieliśmy przeprowadzić liczne badania. Z jednej strony zweryfikowaliśmy, w jakich kanałach spotkamy nadreprezentację tej grupy, a z drugiej strony – jakich możliwości technologicznych użyć, by w odpowiedni sposób wyłuskać TG z całościowej puli użytkowników i końcowo zmaksymalizować efektywny zasięg kampanii. Postawiliśmy na integrację różnych form reklamowych i mix mediów.
 
Poza działaniami online zastosowaliśmy również kanał telewizyjny (spoty 15 oraz 30 sekund, a także plansze sponsorskie 8 sekund). W przypadku wspomnianej TV, poszliśmy jednak o krok dalej, włączając do kampanii stosunkowo nowe rozwiązanie – telewizję adresowalną, gdzie wykorzystaliśmy spot 15 sekund. To pozwoliło nam na precyzyjne dotarcie do wybranych segmentów użytkowników. Dzięki tej technologii mogliśmy skutecznie trafiać z reklamą do grupy docelowej, co zwiększyło efektywność kampanii.  
 
Zaproponowane przez nas działania we wspomnianym segmencie online, obejmowały takie formaty jak m.in. reklamy display, czy kampanie reklamowe w wyszukiwarce (zarówno Google, jak i Bing). Dywersyfikacja formatów mediowych pozwoliła dotrzeć do odpowiednich odbiorców oraz zwiększyć ruch na stronie docelowej. W efekcie osiągnęliśmy wzrost zainteresowania ofertą naszego klienta

Kanały promocji

  • social media
  • SEM
  • mailing
  • YouTube
  • display
  • addressable TV
  • telewizja tradycyjna

Efekty działań

  • Wzrost rozpoznawalności marki wśród określonej grupy odbiorców
  • Precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej
  • Zwiększenie ruchu na stronie docelowej
  • Wzrost zainteresowania ofertą naszego Klienta

Kim jest nasz klient?

Fakturatka.pl to usługa finansowa oferowana przez Narodowy Fundusz Gwarancyjny. Jej głównym celem jest wsparcie przedsiębiorców w zarządzaniu płynnością finansową poprzez oferowanie usług takich jak:

  • zamiana faktury na gotówkę, polegająca na przyznawaniu odnawialnego limitu, aby można było otrzymać natychmiastowe pieniądze za wystawione faktury;
  • rozłożenie faktury na raty, co pozwala racjonalnie zarządzać budżetem i inwestować w rozwój firmy;
  • szybka gotówka na wydatki firmowe, którą można przelać na konto w ramach limitu odnawialnego, co umożliwia elastyczne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. 

Wyzwania projektowe

  • Precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej

  • Edukacja odbiorców pod kątem oferowanej usługi i możliwości 

  • Integracja różnorodnych formatów mediowych

  • Optymalizacja kampanii we wszystkich kanałach

Przykłady realizacji

Strategia

Kampania online

Mając świadomość dużej roli ślepoty reklamowej, a także zasadę „krzywej uczenia”, już w samym online zastosowaliśmy strategię dotarcia do odbiorców różnymi kanałami i formatami reklamowymi. Od social media, poprzez wyszukiwarki (Bing, Google), dedykowane mailingi, formaty natywne, po rozwiązania mobile z wykorzystaniem geotrappingu i promocję spotów m.in. na kanale YouTube z rozszerzeniem o telewizory Smart TV.

Efekty kampanii online to 17 024 250 odsłon reklam i 159 291 kliknięć kierujących userów na stronę docelową.

 

Telewizja tradycyjna

Mocnym akcentem w kampanii była też aktywność w telewizji tradycyjnej, gdzie w oparciu o badania postawiliśmy na kanały tematyczne, w tym informacyjne i sportowe. Poza spotami (15 i 30) w celu zwiększenia zasięgu dodaliśmy do kampanii także 8-sekundowe plansze sponsorskie. Kampania ta była planowana i optymalizowana pod kątem osiągnięcia maksymalnej wartości GRP (w efekcie pokryliśmy 56% względem planowanych 49%). 

Efekty kampanii w TV tradycyjnej to m.in. 128% zakładanych pierwotnie GRP i 8 038 285 zasięg 1+ wygenerowany w grupie docelowej (pokrycie 56% względem planowanych 49%)

 

Telewizja adresowalna

Rozwinięciem działań w TV była kampania addressable TV, czyli emisja spotów 15-sekundowych w telewizji adresowalnej (na telewizorach spełniających określone kryteria). Dzięki tej technologii mogliśmy zorientować naszą emisję w telewizji na indywidualnego odbiorcę z określonej grupy docelowej (prowadzona działalność gospodarcza, zarobki top 20%).

Polegało to na podmianie w czasie rzeczywistym spotów z liniowego bloku reklamowego na nasze – w momencie, kiedy mogliśmy wyświetlić się oczekiwanemu odbiorcy. Taka strategia spersonalizowanych bloków reklamowych przekłada się na lepszy odbiór przekazu i większe zaangażowanie, bo odbiorcy widzieli to, co ich interesuje. Dzięki temu połączyliśmy moc zasięgu i potencjału wizerunkowego „dużego ekranu” z precyzyjnym targetowaniem. 

Efekty kampanii addressable TV to m.in. 1 153 471 odsłon spotu 15s i 253 703 zasięg wygenerowany w grupie docelowej.  

 

Za realizację spotów reklamowych była odpowiedzialna agencja INTHESKY. Kreacje display zostały dostarczone przez Klienta. 
 

Poznaj efekty naszych działań

  • 17 024 250
    odsłon (kampania online)
  • 8 038 285
    zasięg 1+ w wygenerowany w grupie docelowej (TV tradycyjna)
  • 1 153 471
    odsłon spotu 15s (adressable TV)

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice Group sp. z o.o. zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas
W górę