Generacja Z – co możesz zrobić, aby trafić do niej ze swoją reklamą?

Czego się dowiesz?

  • Jak dopasować content do grupy odbiorczej?

  • Jak powinny wyglądać treści reklam?

  • Jakie są najlepsze kanały promocji?

  • Co jest ważne dla reprezentantów generacji Z?

Generacja "Z" to termin, który jest używany do opisania pokolenia urodzonego po 1995 roku. Jest to grupa osób, które dorastały w erze cyfrowej, a ich życie jest mocno związane z technologią. Cechuje ich silne przywiązanie do smartfonów, internetu i mediów społecznościowych. Mówi się również, że jest to generacja bardziej świadoma i zaangażowana w kwestie społeczne oraz środowiskowe niż poprzednie pokolenia.

Z racji tego, że starsza reprezentacja generacji Z to osoby, które rozpoczęły swoją karierę zawodową i już zarabiają własne pieniądze, z całą pewnością należy brać ich pod uwagę, planując swoje działania marketingowe. Jest to pokolenie, które w pewnym sensie będzie dorastało wraz z nami, więc o ile teraz jego część może nie być bezpośrednimi konsumentami, to już za kilka lat sytuacja ta zmieni się o 180 stopni. W kontekście Gen Z na szczególną uwagę zasługuje aspekt związany z ich stosunkiem do rynku pracy. Już od dawna mówi się, że Zetki mogą nieźle namieszać w tej sferze. Chodzi tutaj przede wszystkim o ich podejście do zatrudnienia i kariery. Postrzegają oni pracę jako możliwość rozwoju, znają i cenią swoją wartość, co na pewno jest sporym wyzwaniem dla pracodawców i działów HR, a jednocześnie ogromną szansą dla reklamodawców – nowe pokolenie jest bardziej wymagające w kontekście zatrudnienia, co przełoży się również na ich zarobki i siłę nabywczą. Jest to doskonały odbiorca kampanii reklamowych, a szczególnie tych w sferze digital.

No właśnie – generacja Z jest bardzo zorientowana na technologię i korzysta z wielu różnych platform mediowych, takich jak YouTube, TikTok, Instagram czy Snapchat, dlatego chcąc przyciągnąć ich uwagę, ważne jest, aby działania medialne były realizowane właśnie tam.

 

Personalizowany content dopasowany do grupy odbiorczej

 

Długie godziny spędzone przed ekranem smartfona sprawiają, że reprezentanci generacji Zet bardzo sprawnie poruszają się w internecie i są przyzwyczajeni do pewnych standardów. Powinniśmy więc przywiązywać szczególną uwagę do tego, aby nasze działania reklamowe były wiarygodne, jakościowe, a przede wszystkim dopasowane grupy docelowej oraz platform, na których są emitowane. Idealnym przykładem niech będzie Tik Tok, który jest wiodącą aplikacją wśród Zetek. Jeśli w naszych reklamach wykorzystamy interesujący content, który dopasowany jest do tej aplikacji i stylistyki publikowanych tam video, możemy wygrać naprawdę dużo (np. dodatkowy zasięg i zaangażowanie użytkowników), jednak trzeba liczyć się również z porażką – szczególnie wtedy, gdy zechcemy zrecyklingować materiały, które już mamy, a które totalnie nie pasują do tiktokowej społeczności.

Kolejnym rozwiązaniem jest personalizacja komunikatu reklamowego oraz utożsamienie go z konkretną postacią. Dlatego tak skuteczny jest influencer marketing, czyli kampanie oparte na rekomendacjach osób znanych z internetu, takich jak vlogerzy, TikTokerzy czy influencerzy. Zetki uwielbiają autentyczność i szukają wzorców do naśladowania wśród osób, które dzielą się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami.

 

Angażujące i interaktywne treści

 

Następnym ważnym aspektem jest angażujący i interaktywny content. Generacja Z ceni sobie kontakt z markami i lubi dzielić się swoimi opiniami i doświadczeniami z innymi. Należy więc tworzyć treści, które zachęcają do udziału i dzielenia się spostrzeżeniami. Zetki oczekują angażujących i wyrazistych treści multimedialnych, które są przystosowane do ich krótkiego czasu skupienia uwagi. Dlatego kampanie marketingowe powinny być interaktywne i oferować możliwości obsługi online w czasie rzeczywistym.

 

Nowe kanały promocji

 

Targetując swoje działania reklamowe do generacji Z, warto zwrócić swoją uwagę na sposób konsumpcji mediów przez jej reprezentantów. Według danych Google już 40% użytkowników wybiera media społecznościowe, jak Instagram czy TikTok zamiast klasycznej wyszukiwarki. Może warto więc ulokować właśnie tam swoje kampanie reklamowe. W raporcie „Generacja Z wchodzi do gry” wskazano również, że młodzi coraz częściej sięgają po streamingi, podcasty czy też blogi. Dobrze zatem ująć również te kanały, tworząc strategię reklamową dla swojej firmy. Ten sam raport wskazuje również media społecznościowe jako kluczowe kanały, z których korzystają Zetki. Tradycyjna telewizja czy radio pozostały daleko w tyle, zatem może nie ma sensu lokować tam swojego budżetu, a lepiej wydać go na kampanie digital czy współpracę z influencerami.

 

Promocja pozytywnych wartości i doznań

 

Generacja "Z" jest również bardziej świadoma różnych problemów społecznych i środowiskowych. Jej reprezentanci są bardziej zaangażowani w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Są też bardziej świadomi problemów politycznych i społecznych, takich jak równość, różnorodność, tolerancja i sprawiedliwość. Jeśli więc wartości te są również tożsame z tymi, które wyznaje Twoja firma, to warto byłoby rozważyć przemycenie tego typu treści w kampaniach. Nie tylko skorzysta na tym wizerunek Twojej marki, ale również zwiększysz prawdopodobieństwo viralowego rozprzestrzeniania się materiałów reklamowych.

Może zainteresować Cię również

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice sp. z o.o.sp.k zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas
W górę