Jak zmienił się standard kampanii reklamowych po wprowadzeniu modelu first price auction?

Czego się dowiesz?

  • Jakie korzyści przynosi ta zmiana dla osób pracujących w systemie programatycznym?
  • Na czym polega modyfikacja systemu aukcyjnego Google?
  • Jakie nowe standardy zapowiadają wydawcy?

Jedną z istotnych zmian na rynku reklamy internetowej była rezygnacja z działania w dwóch typach aukcji jednocześnie. Do niedawna Google oferował reklamy za pośrednictwem systemu aukcyjnego drugiej ceny, w którym zwycięzca mógł dokonać zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta. Obecnie oferta z drugiego miejsca nie ma w ogóle wpływu na ostateczną kwotę – w schemacie first price auction, wygrany płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował. Jak ta zmiana wpłynęła na standard współpracy wydawców, zamawiających i kupujących?

Wcześniejsze połączenie obu modeli było powodem wielu trudności w procesie zakupu powierzchni reklamowych. Oznaczało to, że Ci sami reklamodawcy mogli brać udział w różnych typach aukcji na tej samej stronie, co generowało często niesprawiedliwe warunki konkurowania. Google, posiadający największe udziały w rynku Programmatic, nieco zwlekał z tą decyzją, podczas gdy u większości dostawców platform DSP i SSP zmiany te zaszły dużo wcześniej.

Kliknij i przeczytaj cały artykuł Marcina Kowala, Head of Programmatic Buying & Partner dla portalu nowymarketing.pl:

 

Może zainteresować Cię również

Klienci

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Media Choice sp. z o.o.sp.k zgodnie z polityką prywatności

odwiedź nas

W górę

Media Choice sp. z o.o. sp. k. jako administrator danych osobowych przetwarza Twoje dane osobowe, stosując pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Może również razem z partnerami, po wyrażeniu przez Ciebie zgody, wykorzystywać pliki cookie w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zarządzać swoimi preferencjami, klikając „Zaakceptuj” lub „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia. Więcej informacji o korzystaniu z plików cookie oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz w naszej Polityce prywatności.