Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych w branży deweloperskiej? Sprawdź, co realnie działa

Czego się dowiesz?

  • Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych w branży deweloperskiej?

  • Jak zaplanować efektywny media mix w marketingu nieruchomości?

  • Jakie są skuteczne możliwości reklamy nieruchomości poza Google i Meta?

  • Jak wykorzystać landing page jako podstawowy filtr leadów?

  • Jak wykorzystać potencjał formularza kontaktowego?

  • Dlaczego warto budować markę dewelopera a nie tylko inwestycji?

Aktualna sytuacja na rynku nieruchomości od dłuższego czasu nie ma już nic wspólnego z legendarnym Eldorado. Decyzje zakupowe są odkładane w czasie, a użytkownicy – szczególnie w dużych miastach – są bombardowani setkami komunikatów o nowych inwestycjach. W takim otoczeniu skuteczna kampania reklamowa nieruchomości wymaga precyzji, dbałości o detal i spójność, a w punkcie wyjścia - zrozumienia, jak zmienił się lejek sprzedażowy.

A ten nie funkcjonuje już liniowo. Odbiorcy wpadają do niego na różnych etapach, przemieszczają się po nim skokowym ruchem, wypadają i wracają. Niejednokrotnie wystarczy jeden niespójny komunikat, źle dopasowana kreacja albo brak szybkiego kontaktu ze strony handlowca, by lejek eksplodował. 

W Media Choice przeprowadziliśmy ponad 4000 kampanii reklamowych dla branży deweloperskiej i pozyskaliśmy ponad 500 000 leadów sprzedażowych. Wiemy, co działa w marketingu nieruchomości. Poniżej zebraliśmy kilka wskazówek, jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych w branży deweloperskiej. 

 

1. Nie ograniczaj się do Google i Meta. Wyjdź poza kanały, w których konkurencja jest największa

 

Jeśli kampanie Twoich inwestycji opierają się tylko na Google i Meta, wpadasz w pułapkę monokultury kanałowej. Trafiasz tam, gdzie są wszyscy Twoi konkurenci – pytanie, czy wiesz, gdzie realnie są potencjalni mieszkańcy Twojej inwestycji? I czy faktycznie wykorzystujesz najbardziej efektywne kanały, by do nich dotrzeć? 

 

Dobrze zaplanowany komunikat reklamowy dociera tam, gdzie są Twoi klienci. A ci nie ograniczają się do aktywności w Google i Meta. 

Skuteczna kampania reklamowa nieruchomości wykorzystuje różne punkty styku: billboard przy drodze do inwestycji, reklamy audio, działania z lokalnymi mediami, eventy, mailingi, portale lokalne, a także formaty takie jak Addressable TV, czy retail media - np. Żabka Ads.  

 

W ramach efektywnego media mixu działania offline i online wzmacniają się wzajemnie – tak, by komunikaty docierały do klienta na różnym etapie jego ścieżki zakupowej. Dobrze zaplanowany media mix pozwala też optymalizować budżet: nie zużywasz go wyłącznie na coraz droższą rywalizację z konkurencją w Google czy Meta Ads – lokujesz go w zróżnicowanych kanałach tak, by przyniósł maksymalne efekty. 

 

2. Nie sabotuj własnych wysiłków – zadbaj o spójność przekazu

 

Spójność komunikacji to warunek skuteczności całej kampanii reklamowej nieruchomości. Użytkownik, który kilka razy minął bilboard reklamujący Twoją inwestycję, trafił na reklamę na Facebooku, przescrollował landing page, wypełnił formularz i umówił wizytę w biurze sprzedaży oczekuje spójnej komunikacji, nie kilku różnych historii. 

 

Jeśli dane o inwestycji są niespójne, kreacje wyglądają inaczej w każdym kanale, promocje się nie zgadzają, a doradca nie zna aktualnych komunikatów marketingowych – ryzykujesz, że ścieżka zakupowa klienta szybko zakończy się bezpowrotnie.  

 

Spójność działań zarówno, jeśli chodzi o synchronizację i komunikację pomiędzy marketingiem i sprzedażą, jak i o spójność na poziomie samych komunikatów – w ich warstwie merytorycznej i wizualnej – to wyjściowy warunek skutecznej kampanii reklamowej nieruchomości. 

 

3. Filtruj leady już na poziomie landing page’a i kreacji reklamowych

 

Landing page nie powinien pełnić wyłącznie funkcji informacyjnej. To narzędzie do filtrowania leadów. Im lepiej zaprojektowany landing page, tym większa szansa, że pozyskasz kontakty do osób realnie zainteresowanych ofertą. 

 

Efektywny landing page, który realnie wspiera skuteczność kampanii reklamowej nieruchomości

 

  • jest spójny z kreacją reklamową i zaprojektowany zgodnie z dbałością o UX; 
  • eksponuje USP i benefity inwestycji; 
  • zawiera rzuty mieszkań, informacje o promocjach i harmonogramie płatności. 

 

A co z podawaniem informacji o cenach mieszkań w kreacjach reklamowych?  

 

Pomimo zmiany przepisów w maju 2025 i wynikającego z niej obowiązku publikowania cen lokali, wielu deweloperów wciąż ogranicza się do minimum: informacje o cenie znajdują się na stronie inwestycji, dodatkowo nie zawsze są odpowiednio wyeksponowane. Tymczasem informacja o cenie – zarówno na landing page’u, jak i w konkretnych kreacjach reklamowych – to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych filtrów leadów. Osoby spoza przedziału cenowego rezygnują wcześniej, co odciąża dział sprzedaży. 

 

Potraktuj podanie cen mieszkań jako pierwszy filtr leadów – dzięki temu zwiększysz skuteczność kampanii reklamowej nieruchomości, a dział sprzedaży będzie mógł skupić swoje wysiłki na kontaktach z potencjałem. 

 

4. Zadbaj o formularz kontaktowy

 

Nawet najlepiej zaprojektowany landing page nie spełni dobrze swojej funkcji, jeśli nie będzie zawierał odpowiednio umieszczonego formularza kontaktowego. 

Formularz kontaktowy powinien być widoczny już na górze strony. Przy dłuższych strukturach warto dodać drugi formularz na dole, a jeśli landing page jest mocno rozbudowany – również buttony przekierowujące do formularzy. 

Najczęstszy błąd? Obecność na landing page’u jednocześnie formularza i numeru telefonu doradcy – często tuż obok siebie. W efekcie użytkownik częściej dzwoni, niż zostawia dane. A to oznacza brak możliwości dalszej komunikacji, jeśli potencjalny klient zakończy rozmowę bez podania danych i wyrażenia zgody na kolejny kontakt. 

 

Dobrze zaprojektowany landing page wspierający skuteczność kampanii reklamowej nieruchomości kieruje lead do systemu, pozwala zbierać dane i kontynuować działania także po zakończeniu rozmowy telefonicznej. 

 

5. Last but not least: nie zaczynaj ciągle od nowa, buduj świadomość marki

 

W ciągu ponad 12 lat prowadzenia kampanii dla branży deweloperskiej wielokrotnie spotkaliśmy się z komunikacją inwestycji zaprojektowaną z pominięciem logo dewelopera. Logotyp inwestycji – obecny, elementów wizualnych pozwalających zidentyfikować dewelopera – brak.  

 

Rozpoznawalna marka to nie tylko przewaga wizerunkowa – to realny wzrost efektywności działań. Jeśli nie dbasz o budowanie zaufania do marki, zaczynasz wciąż od nowa. Z każdą kolejna inwestycją od zera – bez rozpoznawalności i wyjściowego zaufania. 

 

Budowanie zaufania, systematyczne eksponowanie marki dewelopera, komunikowanie zakończonych projektów, opinii mieszkańców – zarówno dotyczących samych mieszkań, jak i procesu zakupowego – to budowanie gruntu pod skuteczność przyszłych kampanii.  

 

Budowanie wizerunku marki to dla deweloperów must have – szczególnie w czasach zdynamizowanego lejka, gdzie niejednokrotnie jedna negatywna opinia znaleziona w social mediach potrafi zadziałać jak zapalnik. To, czy lejek wybuchnie czy potencjalny klient będzie kontynuował ścieżkę zakupową zależy od tego, jakie silne zaufanie do marki uda Ci się zbudować, zanim ten zapalnik się pojawi. 

 

To tylko wybrane wskazówki, jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych w branży nieruchomości. W Media Choice w ciągu ostatnich 12 lat przeprowadziliśmy ponad 4000 kampanii reklamowych dla branży deweloperskiej i pozyskaliśmy ponad 500 000 leadów sprzedażowych

 

Chcesz porozmawiać o tym, jak zwiększyć efektywność kampanii reklamowych Twojej inwestycji? Kliknij w link, umów bezpłatną konsultację i zacznij działać skuteczniej? ➣ Umów bezpłatną konsultację

Kontakt

ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
Dla dostawców:
wydawcy@mediachoice.pl

(Opcjonalne) Zapisuję się do newslettera Media Choice Group sp. z o.o. i akceptuję jego Regulamin.

Pełną informację o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w związku z przesłanym do nas zapytaniem lub subskrypcją newslettera znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zapisanie się do Newslettera jest dobrowolne. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie.

(Opcjonalne) Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Media Choice Group sp. z o.o. moich danych osobowych związanych z subskrypcją newslettera (adres e-mail, historia otwieralności wiadomości, inne dane analityczne) również do celów kampanii reklamowych prowadzonych w sieci Internet za pośrednictwem innych kanałów, w tym w sieciach reklamowych Meta i Google.

Może zainteresować Cię również

Klienci

odwiedź nas
W górę