Wywiad dla IAB Polska i RocketSpace po webinarze DIMAQ VOICE Online

Łukasz Matyński, Head of Client Service & Partner w domu mediowym Media Choice, był gościem wirtualnego spotkania dla entuzjastów digital marketingu DIMAQ Voice Online #17. Podczas swojego wystąpienia pt.: „Nie marnuj budżetu, czyli jak zmierzyć efektywność kampanii digital?” przedstawił nowe trendy w mierzeniu skuteczności działań marketingowych.

W poniższym tekście rozwija ten wątek, odpowiadając na pytania uczestników zadane na czacie podczas spotkania na żywo.

1. Jakie zmienne powinniśmy wziąć pod uwagę, aby dobrze dobrać narzędzia w kampanii?

Najważniejsze jest określenie celu, adekwatnie do budżetu, jaki posiadamy. Kolejnym etapem jest zetknięcie celu z grupą, do jakiej chcemy dotrzeć, oraz z czasem, niezbędnym do osiągnięcia zakładanych KPI. Na sukces składa się jednak długa lista czynników. Podstawowe zmienne to m.in. zasięg (ogólnopolski, lokalny), USP produktu/usługi, specyfika grupy docelowej i otoczenia biznesowego, rozpoznawalność marki, a także jej wcześniejsze oraz aktualne działania reklamowe. Pamiętajmy, że plan na kampanię to jedno, kluczowa jest jednak optymalizacja w trakcie i alokacje budżetu na pozycje najlepiej konwertujące. To bardzo dynamiczny proces – czasem wystarczy jedna sytuacja (choćby pojawienie się dużego konkurenta na rynku), by wymusić modyfikacje dotychczasowej strategii. Warto zatem, w każdym przypadku poświęcać odpowiednio dużo czasu na fazę testów, podczas której sprawdzamy, jakie rozwiązania są najskuteczniejsze.

2. Jak szybko od startu kampanii powinniśmy mieć pierwszy raport z wynikami i zacząć optymalizację?

Wszystko zależy od długości kampanii, np. przy miesięcznej komunikacji najlepiej, gdyby pierwszy raport pojawił się już po tygodniu – wtedy jesteśmy w stanie wskazać pewne tendencje. Następnym krokiem jest poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na analizę wszystkich czynników wpływających na efektywność. Pamiętajmy o kilku etapach raportowania – poza zebraniem tzw. surowych danych, trzeba je wstępnie przetworzyć.

Najważniejsze są zasadne wnioski; należy wyjść od prawidłowej analizy, aby móc pokazać te dane, które faktycznie mają znaczenie i obrazują wpływ kampanii na realizację KPI. Ostatnim elementem jest postawienie rekomendacji na przyszłość. Cały ten proces jest bardzo czasochłonny, ale dzięki temu raport stanowi podstawę do optymalizacji dalszych działań.

3. Skąd możemy się dowiedzieć, jaki poziom mierzonego wskaźnika jest ‚dobry’ w zależności od kategorii, w której działamy? Czy istnieje dobre źródło z benchmarkami rynkowymi dla głównych wskaźników, gdzie możemy porównać się do średniej dla danej kategorii? (np. średnie CPP dla branży alkoholowej, średni CTR dla kampanii banerowej).

Sposób mierzenia efektywności najlepiej ustalić indywidualnie, na podstawie estymacji wykonanych dla dokładnie określonej kampanii. Przed startem powinniśmy wyznaczyć główny parametr (KPI), który pozwoli nam określić, czy działania okazały się skuteczne i czy wpłynęły na realizację naszych planów biznesowych.

Pełny materiał jest dostępny jest łamach RocketSpace.pl partnera DIMAQ Voice. Kliknij i prezczytaj cały wywiad:

https://rocketspace.pl/dimaq-voice-online-17-wywia...

Skontaktuj się z nami

Administratorem Twoich danych osobowych podanych w formularzu powyżej jest Media Choice sp. z o.o. sp.k. Przeczytaj pełną informację w naszej polityce prywatności.

Media Choice sp. z o.o. sp. k.

ul. Hubska 52/11B
50-502 Wrocław

BIURO:

728 450 666


NEW BUSINESS:

787 676 323


office@mediachoice.pl

NIP: 8992747679

REGON: 022273399

Ta strona używa plików cookies w celach analitycznych i marketingowych. Więcej informacji tutaj. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Akceptuję
Zmieniam ustawienia