Status Partnera Premium w każdym roku kalendarzowym przeznaczony jest dla jedynie 3% firm, które osiągają najlepsze wyniki w programie Google Partners. Lista szczegółowych wymagań, jakie muszą spełnić członkowie jest stale aktualizowana. Weryfikacja odbywa się na podstawie wielu czynników, m.in. rocznych wydatków, wzrostu liczby klientów, utrzymania obecnych kontraktów, a także dywersyfikacji usług.
Co to oznacza dla obecnych, jak i przyszłych klientów? Dlaczego posiadanie najwyższej „odznaki” stanowi wiarygodny dowód skuteczności działań reklamowych?
Kluczowe warunki na starcie
Posiadanie certyfikatu z odpowiednimi specjalizacjami ułatwia przedsiębiorcom wybór odpowiedniego wykonawcy, który gwarantuje dostarczenie spodziewanych efektów. Status można łatwo sprawdzić w panelu użytkownika na koncie Google lub poprzez aktywne logo programu (czerwony wyróżnik z napisem „Premier” znajdujący się np. na stronie internetowej firmy). Aby go otrzymać należy spełnić szereg wymagań, m.in.:
- zarządzać odpowiednio wysokim budżetem reklamowym,
- osiągać wyznaczone wyniki prowadzonych kampanii (określony poziom skuteczności),
- spełniać wymagania dotyczące poziomu wiedzy i doświadczenia pracowników.
Maksymalna efektywność kampanii
Aktywne w programie partnerskim konto menadżera Google Ads musi osiągać minimalny próg wydatków w wysokości 10 000 USD w ciągu 90 dni oraz wynik optymalizacji na poziomie 70%. Dzięki temu klient uzyskuje pewność, że dom mediowy lub agencja partnerska potrafi skutecznie konfigurować i optymalizować kampanie – tak, by osiągać jak najlepsze efekty. Jest to też gwarancja pełnej kontroli – stosowania dedykowanych rekomendacji Google, pozwalających zwiększać wskaźniki działań reklamowych.
Potwierdzenie doświadczenia i unikalnej wiedzy
Obecność firmy w programie Google Partners oznacza, że pracujący w niej specjaliści posiadają zestaw określonych certyfikatów. Poświadczają one wiedzę niezbędną do prowadzenia kampanii Google Ads. Stanowi to gwarancję, że pracownicy znają najnowsze rozwiązania, pozwalające zaplanować, realizować i optymalizować wszelkie działania tak, by osiągać najlepsze efekty. Aby przystąpić do programu ponad 50% specjalistów (doradców klienta zarządzających kampaniami w imieniu klientów) musi wykazać się biegłością w obsłudze narzędzi Google.
Możliwości rozwoju dla klientów
Dla firm partnerskich, które prowadzą kampanie na określonym poziomie wydatków i efektywności, Google proponuje dedykowane rozwiązania, pomagające „podnieść poprzeczkę” i znaleźć nowe możliwości rozwoju. To m.in. spersonalizowana pomoc opiekuna, zaawansowane szkolenia z usług czy oferty specjalne. – Dzięki obecności w programie partnerskim od kilku lat możemy cieszyć się stabilnym rozwojem we wszystkich rodzajach kampanii Google. Zyskują na tym również nasi klienci, którzy odnotowują systematyczne wzrosty i powierzają nam kolejne projekty. Zauważamy, że takie wyróżnienie na tle innych agencji jest też wartością dodaną w rozmowach new businessowych – komentuje Marcin Kowal, Head of Programmatic Buying & Partner w Media Choice.