Ta strona używa plików cookies w celach analitycznych i marketingowych. Więcej informacji tutaj. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jak zmienił się standard kampanii reklamowych po wprowadzeniu przez Google modelu first price auction?
Jedną z istotnych zmian na rynku reklamy internetowej była rezygnacja z działania w dwóch typach aukcji jednocześnie. Do niedawna Google oferował reklamy za pośrednictwem systemu aukcyjnego drugiej ceny, w którym zwycięzca mógł dokonać zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta. Obecnie oferta z drugiego miejsca nie ma w ogóle wpływu na ostateczną kwotę – w schemacie first price auction, wygrany płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował. Jak ta zmiana wpłynęła na standard współpracy wydawców, zamawiających i kupujących?
Wcześniejsze połączenie obu modeli było powodem wielu trudności w procesie zakupu powierzchni reklamowych. Oznaczało to, że Ci sami reklamodawcy mogli brać udział w różnych typach aukcji na tej samej stronie, co generowało często niesprawiedliwe warunki konkurowania. Google, posiadający największe udziały w rynku Programmatic, nieco zwlekał z tą decyzją, podczas gdy u większości dostawców platform DSP i SSP zmiany te zaszły dużo wcześniej.
Kliknij i przeczytaj cały artykuł Marcina Kowala, Head of Programmatic Buying & Partner dla portalu nowymarketing.pl:
Skontaktuj się z nami
Media Choice sp. z o.o. sp. k.
ul. Krakowska 29
50-424 Wrocław
BIURO:
NEW BUSINESS:
office@mediachoice.pl
NIP: 8992747679
REGON: 022273399