Jak zmienił się standard kampanii reklamowych po wprowadzeniu przez Google modelu first price auction?

Jedną z istotnych zmian na rynku reklamy internetowej była rezygnacja z działania w dwóch typach aukcji jednocześnie. Do niedawna Google oferował reklamy za pośrednictwem systemu aukcyjnego drugiej ceny, w którym zwycięzca mógł dokonać zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta. Obecnie oferta z drugiego miejsca nie ma w ogóle wpływu na ostateczną kwotę – w schemacie first price auction, wygrany płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował. Jak ta zmiana wpłynęła na standard współpracy wydawców, zamawiających i kupujących?

Wcześniejsze połączenie obu modeli było powodem wielu trudności w procesie zakupu powierzchni reklamowych. Oznaczało to, że Ci sami reklamodawcy mogli brać udział w różnych typach aukcji na tej samej stronie, co generowało często niesprawiedliwe warunki konkurowania. Google, posiadający największe udziały w rynku Programmatic, nieco zwlekał z tą decyzją, podczas gdy u większości dostawców platform DSP i SSP zmiany te zaszły dużo wcześniej.

Kliknij i przeczytaj cały artykuł Marcina Kowala, Head of Programmatic Buying & Partner dla portalu nowymarketing.pl:

https://nowymarketing.pl/a/28123,jak-zmienil-sie-standard-kampanii-reklamowych-po-wprowadzeniu-przez-google-modelu-first-price-auction

Skontaktuj się z nami

Administratorem Twoich danych osobowych podanych w formularzu powyżej jest Media Choice sp. z o.o. sp.k. Przeczytaj pełną informację w naszej polityce prywatności.

Media Choice sp. z o.o. sp. k.

ul. Hubska 52/11B
50-502 Wrocław

BIURO:

728 450 666


NEW BUSINESS:

787 676 323


office@mediachoice.pl

NIP: 8992747679
REGON: 022273399

Ta strona używa plików cookies w celach analitycznych i marketingowych. Więcej informacji tutaj. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Akceptuję
Zmieniam ustawienia